Wat is het karakter van Management of Change?

Getting things done!

De leersferen van Management of Change brengen ambitieuze mensen samen.Dat bepaalt het karakter van de community, de cooperatie en de activiteiten.

Management of Change is kritisch, onderzoekend en kieskeurig bij het samenstellen van het aanbod aan klanten. De lat ligt hoog als het om de inhoud gaat, maar ook wat didactiek en presentatie betreft. Het schiet echter nooit door. Voor valkuilen als perfectionisme en prima-donnagedrag behoeden we elkaar. Zelfbewust en met humor.

Veranderen doet altijd een beetje pijn. Management of Change heeft  het volhardende karakter om te kunnen ‘afzien’ als een wielrenner. Dat brengt succes, en dat kun je dan vieren.

Focus en dingen afmaken zijn belangrijke waarden. Net als open communiceren, eerlijkheid en gelijkwaardigheid. Management of Change ziet de hele mens, niet enkel haar of zijn intellectuele prestaties of mogelijkheden. Want wat zegt hoge intelligentie als je tegelijkertijd vreselijk eigenwijs bent, en niet in  staat om jezelf te veranderen?

Onafhankelijkheid is een andere grote waarde. Die kan Management of Change behouden door ruimte te geven aan veel denkrichtingen en methodes (meer dan 40 op het moment). Er zijn veel in de praktijk bewezen benaderingen die bijdragen aan veranderprocessen. Van wat in welke situatie de meest geschikte aanpak is hebben we bij Management of Change veel kennis en ervaring. Doelgerichtheid is daarbij uitgangspunt.

Als kostenbewustzijn een karaktereigenschap is, heeft Management of Change die ook. Werken aan je  verandervermogen mag geen vermogen kosten. De overhead houdt Management of Change bewust laag, en de diensten en producten zijn in verhouding tot de kwaliteit zeer betaalbaar, en daardoor zelfs voordelig in relatie tot de doelen die  ermee  worden gediend en bereikt.


Harm RozieHarm Rozie van Communications Concert heeft een aantal van onze (potentiële) leden gesproken en gekeken naar onze coöperatie.
In een aantal blogs verwoordt hij hoe men naar ons kijkt en hoe wij ons zelf zien.

Bert van der Hooft

Geef een reactie