1. Introductie
Het kwaliteitssysteem MOCQA (Management of Change Quality Assurance) kwaliteitssysteem draagt zorg voor de ontwikkeling en bewaking van de kwaliteit van producten en diensten van de Management of Change Coöperatie UA, hierna te noemen “Coöperatie”. Het heeft tot doel te verzekeren dat producten in overeenstemming zijn met de gespecificeerde eisen en wensen van de klant en dat zij tot stand komen in processen die beheerst en beheerd worden.
Let op: pagina’s in deze sectie zijn voorbehouden aan leden (members). Login om deze te kunnen zien.
2. Opbouw
Het MOCQA kwaliteitssysteem geeft inzicht in de opzet en werking van de integrale kwaliteitszorg en beschrijft:
- Onze Principes
De principes beschrijven welke uitgangspunten Management of Change hanteert. - Onze Standaarden
De standaarden zorgen voor uniformiteit in de wijze waarop onze klant wordt behandeld - Onze Interne Organisatie.
Dit omvat de structuur (organogram, functies, taken en bevoegdheden en verantwoordelijkheden (TBV’s). Verder bevat dit de overleg- en rapportagestructuur. - Onze Personele Organisatie.
Hier wordt aangegeven hoe de kwaliteitszorg met betrekking tot de personele bezetting ingericht is. - Onze Procesorganisatie
De beschrijving van onze processen en procedures - Onze Informatiesystemen
De beschrijving van onze informatiesystemen. - Onze Indicatoren
De ‘Indicatoren’ geven aan hoeveel kwaliteitsverbetering er in onze organisatie is. - De Stand van Zaken
Hier houden we bij hoe het er voor staat in onze organisatie - Onze Verbeterpunten
En de punten waarvan klanten, leden en medewerkers denken dat die nog beter kunnen worden. - Onze Kennis
Ten laatste, maar niet ten minste: de plek waar we onze kennis delen over de aspecten van onze bedrijfsvoering
3. Werkingsgebied
Tot het werkingsgebied van MOCQA behoren alle producten die door leden van de Coöperatie onder het Management of Change label verkocht worden.